בדקנו: האם חברות הקנאביס ממלאות אחר הוראת בג”ץ

בג"ץ הורה לחברות הקנאביס לחזור לשווק במחירי האסדרה הישנה, 370 ש"ח, אך לא כולן עשו זאת, למשל ככל הנראה "טבע אדיר". כן חזרו לכאורה לפעילות: "IMC", "שיח", "בטר", "פארמוקן" ו"קנדוק", אם כי חלקן מציעות מלאי מצומצם ולא זמינות.

היום הקובע, 15.12, הגיע, אך לפחות חברת קנאביס אחת שעצרה או קיצצה את האספקה למטופלים הותיקים (“טבע אדיר”ׂ) עדיין לא חזרה ככל הנראה לשווק במחירי ובתנאי האסדרה הישנה למרות הוראה מפורשת של שופטי ביהמ”ש העליון. במוקד הטלפוני של החברה לא ניתן להשיג מענה.

החברות “שיח”, “בטר”, “IMC”, “קנדוק”, “פארמוקן” מודיעות הבוקר כי חזרו להציע קנאביס ב-370 ש”ח למטופלי האסדרה הישנה, אם כי מבדיקת המגזין עולה כי באופן כללי המלאי מאוד מצומצם וכמעט שאין מענה במוקד הטלפוני כך שלא ניתן לבצע הזמנה. עם זאת מוקד החלוקה באברבנאל לא נפתח היום לחלוקה.

את המוצרים של “שיח” ושל “בטר” ניתן לכאורה להזמין בטלפון יעודי שנוצר לשם כך במספר 079-3043181, אך הקו עמוס וגם בו אין מענה כך שלא ניתן לאשר בודאות את הודעת החברות.

בהודעה אוטומטית במוקד, טרם האפשרות לבצע הזמנה, מצהירה “שיח” כי היא מציעה רק תפרחות מסוג אחד, פחות פופולרי (T5, “ארגמן”), וכן שמנים. חברת “בטר” מציעה תפרחות מסוג אחד, את הפופולרי מביניהם (T20, PK) אך בתצורה גרוסה בלבד וכן שמנים. שתי החברות מצהירות כי ידאגו למלאי נוסף בקרוב, אם כי כאמור אין מענה טלפוני.

אין מענה פנאקסיה
מעל שעתיים על הקו ללא מענה

“פארמוקן” חזרה כאמור לאספקה רגילה של כל המלאי בהתאם לאסדרה הישנה, כך לדברי נציגי החברה מבדיקת מגזין קנאביס. עם זאת מטופלים טוענים כי החברה מציעה רק מלאי מצומצם מאוד. “קנדוק” מצהירה כי זמינה לשווק זנים מסויימים באסדרה הישנה אך במוקד הטלפוני מסרבים לציין איזה זנים בדיוק. גם חברת “IMC” הודיעה בעקבות פניית מגזין קנאביס כי תחזור לאסדרה הישנה.

מ-IMC נמסר כי “IMC מודיעה כי כל מטופל של IMC המחזיק ברישיון שניתן בהתאם לאסדרה הישנה לרכישת קנאביס רפואי מ-IMC רשאי לפנות, החל ביום 15.12.2019, לתאום אספקת מוצרי הקנאביס הרפואי המצוינים ברישיונו ובתנאי שתוקף הרישיון שניתן בהתאם לאסדרה הישנה, פג החל מתאריך 01.02.2019 ועד לתאריך 31.07.2019”.

מקנדוק נמסר כי “קנדוק פועלת לפי הנחיות הבג”ץ, פעלה פועלת ותפעל למען המטופלים שלה”. מפארמוקן נמסר כי “החברה ממשיכה למכור כרגע רק ע”פ האסדרה הישנה בהתאם להוראות בית המשפט – במחיר 370”. משיח נמסר כי “בהתאם להנחיית בג”צ ניתן להזמין ב-370 ש”ח דרך פנאקסיה”. מבטר נמסר כי “אנחנו מקיימים את הצו”.

חברת “טבע אדיר” לא מסרה כל תגובה לפניית מגזין קנאביס ולא פרסמה כל הודעה לגבי חזרתה לאסדרה הישנה. במוקד הטלפוני אין מענה. החברות האחרות (“שאיפה לחיים”, “תיקון עולם”) לא עצרו מעולם את האספקה באסדרה הישנה וממשיכות להציע זנים ומוצרים שונים במחיר 370 ש”ח בחודש כרגיל.

שתיים מהחברות (“IMC”, “קנדוק”) הודיעו בסוף השבוע כי אין בכוונתן למלא אחר הוראות השופטים מאחר ואין זה כלכלי מבחינתן. לדבריהן משרד הבריאות הוא האחראי לכך מאחר והוא עדיין אוסר לייצר במתכונת הישנה. הן דרשו לקיים דיון דחוף בנושא זה בבית המשפט. עם זאת השתיים מצהירות כי חזרו כאמור לכאורה לשיווק ישיר.

כזכור לפני עשרה ימים (5.12) הבהירו השופטים כי ההוראה הקודמת שנתנו לפני כחודשיים וחצי (6.10) לפיה יש לחזור לאסדרה הישנה כללה גם חזרה לשיווק במחירים הקודמים, קרי 370 ש”ח בחודש לכל כמות קנאביס שהיא, ולא כפי שטענו שהבינו במשרד הבריאות כאילו מדובר רק על הארכת רשיונות ללא קשר למחיר.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר